dissabte, 17 d’octubre del 2009

COED

Fins ara, a les classes de Comunicació oral, escrita i digital de l'Imma, em treballat diferents conceptes. El primer dia de classe, de petit grup, vam fer diferents activitats, i una va ser, fer una síntesi d'un text en grup, el nostre text era d'en Sebastià Serrano, El regal de la comunicació, on explica que gràcies a les noves tecnologies que hi ha avui dia, estem millor comunicats i ens assabentem de tot el que passa al món en un instant. Una altra activitat va ser que cadascú tenia que pensar un personatge famós que considerés un bon comunicador i després dir tres adjectius que el definissin. En una de les sessions de gran grup, vam fer una prova de català per saber en quin nivell estàvem. A una altra sessió de gran grup, vam estar parlant sobre els treballs que tindríem que anar fent, com per exemple, recitar un poema a classe. Després, mitjançant un text de J. Tuson que ens va repartir la professora, vam fer una introducció del que és el llenguatge i els seus elements, com el llenguatge i el pensament, la memòria, l'autoexpressió, l'organització de l'entorn,... En aquesta mateixa sessió, vam parlar de la competència comunicativa, que és la capacitat comunicativa d'una persona, capacitat que abraça tant el coneixement de la llengua com l'habilitat per utilitzar-la. També, vam parlar quins eren els components de la competència comunicativa, com la competència lingüística/gramatical, la sociolingüística, la discursiva i l'estratègica. Tot seguit, vam definir una de les quatre habilitats lingüístiques, que són llegir, escriure, parlar i escoltar. Doncs, vam definir llegir, que és el procés a través de qual comprenem un text escrit. I, per finalitzar la classe de gran grup, l'Imma, ens va repartir un text de D. Cassany, Descriure escriure, on explica les diferències entre el canal oral i l'escrit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada