dissabte, 31 d’octubre del 2009

COED: Sessió 22 d'octubre

El dijous dia 22 d'octubre, després d'un dia de molta pluja, on vàrem acabar quasi tots mullats de cap a peus, a la classe de comunicació oral, escrita i digital de l'Imma ens va passar una conferència sobre educació audiovisual, d'en Guillermo Orozco, un professor i investigador del Departament d'estudis de Comunicació social de la Universitat de Guadalajara (Mèxic). Per veure'l podeu entrar a la pàgina web: www.xtec.cat a Pràctiques compartides a l'apartat Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Orozco ens parlava, entre d'altres, que la imatge s'entén com un codi universal i que cal aprendre tècniques per entrar en el món tecnològic. Que el fonamental és entendre que la relació entre la televisió i altres pantalles està intervinguda a través de l'escola i la família. Per exemple, si el nen té problemes a l'hora de comunicar-se amb els pares, els nens es refugiaran en la televisó, videojocs o d'altres.
També, que els mitjans de comunicació tenen un efecte educatiu per als nens, perquè les audiències s'estan educant amb allò que veuen. Per tant, hem de veure sempre la televisió amb els nens, per saber que allò que veuen és apropiat per a ells.
Orozco, també ha parlat sobre que cal integrar a l'educació els mitjans de comunicació. Per això, necessitem una alfabetització audiovisual i desenvolupar una pedagogia per a cada mitjà, per treure més profit. Ja que cada vegada els nens a l'escola utilitzen més aquests mitjans de comunicació i s'adapten millor als canvis.
Algunes escoles, han posat en marxa diferents projectes, on s'utilitza un ordinador per cada alumne a l'aula.

Tot seguit, vàrem veure dos anuncis. El primer era de galerias, que promocionava, entre d'altres, roba infantil per a l'escola. Vam analitzar els efectes de la llum, la música, els moviments de la càmera, etc. entre tots. Després, l'Imma, ens va posar un altre anunci, el del Seat Altea XL
, "Oh brother" que hem d'analitzar.
Aquí el podreu veure:


Després, l'Imma ens va passar uns fulls sobre el procés de composició escrita, de Linda Flower i John R. Hayes. Ens parla de la situació de comunicació, com són el problema retòric: és el conjunt de circumstàncies que fan que una persona es deciideixi a escriure. On desenvolupem un tema, sobre què volem escriure, audiència (a qui ens dirigim) i els pròposits. També, la memòria a llarg termini, que inclou tots els coneixements que l'escriptor té registrats, emmagatzemats en el seu cervell i sobre el contingut temàtic i l'audiència. També, el procés d'escriptura: fer plans, redactar i revisar. I el control, que és el mecanisme que s'encarrega de regular en quin moment actua cadascun d'aquests tres subprocessos: planificar, redactar i revisar.

I fins aquí la classe de gran grup del dijous 22 d'octubre.
Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada