dissabte, 17 d’octubre del 2009

COED

L'altre dia, a classe de comunicació oral, escrita i digital de petit grup, vam treballar el tema de la descripció i vam veure diferents maneres de fer una descripció mitjançant cançons, imatges i vídeos. Vam començar la classe amb el que seria el nostre próxim treball, que, el què hem de fer és una exposició fotogràfica, amb el títol Qui ets tu?, on tenim que fer una fotografia a un company de classe, que defineixi algun aspecte de l'altre i exposar-ho un altre dia a classe. A continuació, la professora ens va posar diverses cançons, com són: El gripau blau, d'Ara va de bo; Lila de Whiskyns, de Pedro navaja, Gato Perez; Com un puny de Raimon i Nit de Sant Joan de Sisa. I teniem que escriure el que ens feien sentir. També, vam fer la mateixa activitat, però amb imatges de poemes visuals de Joan Brossa. L'Imma ens va llegir dos poemes un de Martí Miquel i Pol , Si parlo dels teus ulls, i un altre que és titulava Guernika de Josep Palau i Fabre, els dos eren ben diferents i transmetien diferents sentiments. Després, la professora, ens va repartir un dossier sobre la descripció, i tot seguit, vam llegir la descripció de Xesco Boix. També, vàrem escoltar el conte del Abiyoyo.
I, per acabar la sessió de petit grup, vam veure un vídeo (Spot Estrella Damm de Formentera 2009) on es descriuen unes vacances.

A la sessió de gran grup, vam acabar de definir les quatres habilitats lingüístiques, que eren llegir, que ja la vam definir; escriure, que és el procés a través del qual es produeix un text escrit significatiu; parlar és expressar el nostre pensament a través del llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa. I escoltar que és comprendre un missatge a partir d'engegar un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un discurs pronunciat oralment. A continuació, vam definir que són les caarcterístiques d'un text o d'un discurs i quins tipus hi han de característiques, com són les descriptives, on trobem la coherència, la cohesió i l'adequació, i les prescriptives, on trobem la correcció i la varicaió (o estil/ o repertori). Vam definir tots aquests conceptes mitjançant el text de D. Cassany, Descriure escriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada