dissabte, 17 d’octubre del 2009

GITIC. Sessió 16 d'octubre

A la sessió de petit grup d'avui de Gestió de la informació i TIC, em treballat el concepte d'educació mediàtica mitjançant uns videos. També, em parlat d'alguns conceptes bàsics sobre els mitjans de comunicació, com són la televisió, la publicitat, la ràdio, la premsa,... i ara, internet. Els mitjans de comunicació s'adrecen a una audiència indiscriminada; són empreses basades en l'economia de consum; creen una falsa i·lusió de realitat i utilitzen el llenguatge audiovisual. Vistos aquests concptes bàsics sobre els mitjans de comunicació, ens em centrat en la funció de la televisió. Aquesta, difon coneixements, provoca experiències vicàries, proposa models, transmet valors i influeix en la socialització. Tot seguit, em vist un anunci (el podeu veure més abaix) i l'hem analitzat, l'anunci és de la coca cola, una mestressa de casa que busca feina, però no troba perquè sempre li demanen referències. Llavors, el fill gran de la dona, va a parlar amb el cap per explicar-li el que val la seva mare i el que ha arribat a fer. Després, em analitzat un altre anunci, el Danone, em analitzat els efectes de la llum, la música, i els diferents moviments de la càmara. La pròxima tasca que hem de fer, és analitzar un anunci, veure-hi els aspectes formals, fer una valoració de si ens ha agradat o no, etc.

Aquí, podeu veure l'anunci de coca cola que hem analitzat a classe.



Jo, he analitzat un anunci que he trobat pel youtube. Tracta del nou spot del desodorant Axe. Han sortit dos anuncis: un d'un noi que està a la piscina amb dues noies. I, un altre, un noi i una noia, que estan pujats a una moto, d'una sala de jocs. Us penjo els dos, perquè els pugueu veure. I, tot seguit, els analitzaré.






Els dos spots, anuncien el mateix producte de forma diferent, però dels dos, podem treure la mateixa conclusió: que per molt que no siguis guapo i no tinguis diners, amb el desodorant Axe, no et costarà lligar.
En el primer pla, es veu un noi amb dues noies a una piscina que a simple vista sempre que estan en un jacuzzi d'un hotel car, amb una noia que els serveix begudes, però després es veu com les noies treuen un sifó que fa les bombolles de la piscina. L'actitud de les noies és que no els hi importa que no estiguin en un jacuzzi de veritat, ni que un noi no sigui guapo, sinó que es senten atraigudes per la olor que desprèn el desodorant. El segon pla de l'anunci, és veu on està succeint l'acció, en un terrat d'un pis, i ells situats en uns piscina inflable.
La música de l'anunci és apropiada, ja que està relacionada amb l'ambient d'estiu.

El segon spot, ens anuncia el mateix missatge, però de forma diferent. Ara, l'escena succeix en una sals de jocs, en una moto. Es veu un noi, vestit de motorista, pujat a una moto, i desprès una noia guapa que es puja a la seva moto, i el comença a abraçar. La música que acompanya aquest anunci, ja canvia segons l'escena, en aquest spot, és més motorista. Per crear una escena més real, a la noia se li mouen els cabells, com si de veritat estiguessin a la carretera.

Amb aquests anuncis, els publicistes volen dir-li a la audiència, que amb la olor del desodorant, lligaràs. Perquè cap noia, és pot resistir a la olor irresistible de l'Axe.

Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada