dissabte, 31 d’octubre de 2009

COED. 29 d'octubre

El dijous passat, a la sessió de gran grup de Comunicació oral, escrita i digital de l'Imma, vam treballar el tema dels debats, ja que hem de fer un debat en grups de 8/10 persones sobre algun tema relacionat amb l'educació. Per tenir més recursos sobre com fer un bon debat, l'Imma ens va posar un vídeo organitzat per la lliga de debat universitari, entre la universitat de Lleida i la d'Alacant. Després, vam analitzar a classe els aspectes més organitzatius del debat. Vam comentar l'estructura del debat, els papers que té cada persona dintre del seu grup, és a dir, els principals oradors, els investigadors i els que poden fer preguntes durant el debat. També, les parts del debat per a cada equip i els temps, cal tenir un registre formal, aproximar-se al públic, posar alguns exemples, ajudar-nos amb algunes diapositives, portar fetes unes fixes de suport per guiar-nos i anar ben informats del tema, per les preguntes que ens puguin fer, entre d'altres.
Un cop, comentat el debat, vàrem entregar-li tots els nostres apunts sobre el llibre Com parla bé en públic de
Joana Rubio i Francesc Puigpelat. Es tractava, d'un cop llegit el llibre, recollir les idees principals que creiéssim que ens ajudaria a l'hora de fer un bon discrus, ja que això ens ajudarà en totes les nostres exposicions orals. Aquest llibre, ha estat de gran utilitat per fer un bon discurs, i no només d'això, sinó que parlava, entre altres, sobre com hem d'actuar davant l'auditori, els gestos corporals, com preparar un bon guió, com deixar de banda els nervis i la por de quedar-nos en blanc, els mitjans audiovisuals (powerpoint, transparències....) que ens donen un suport. Però, el principal per a fer una bona presentació, és ser el més natural possible.
En resum, aquest llibre, ens és de gran ajuda, a l'hora de exposar, fer debats i altres situacions comunicatives.
I, fins aquí, la classe de comunicació oral, escrita i digital.
Fins aviat!

GITIC. Sessió 30 d'octubre

Ahir, divendres dia 30 d'octubre a la classe de gestió de la informació i TIC d'en Xavier Avilà, vam treballar en grups de dos o tres persones alguns dels serveis o recursos de la xarxa, com per exemple el google llibres, el google earth, el eyeos, el dotsub, el traductor de google, entre d'altres. I, després teníem que exposar-ho als altres companys.
A la meva companya, la Mar, i a mi ens va tocar el igoogle.
L'igoogle és una pàgina inicial de google que podem personalitzar segons els nostres interessos., per exemple, podem estar informats de les notícies dels diaris, del temps, del canal youtube, per accedir-hi més ràpidament, la viquipèdia,... També, ens donen la opció de canviar el fons, podem posar diferents temes que ens ofereixen o crear-ne un propi.
També, podem afegir gadgets, els quals ens donen per afegir o buscar el nostre propi.
Després, ens donen la oportunitat de crear una pestanya, per exemple, podem crear-nos una pestanya que contingui el facebook.
Podem accedir-hi fàcilment amb el nostre compte de google. En el cas que no tinguem, podem registrar-nos i crear-nos un compte. També, dir que podem accedir fàcilment a la nostra pàgina igoogle, des de qualsevol lloc on estiguem, ja que és queda guardada en el nostre compte.

En resum, hem descobert un nou recurs, on podem accedir ràpidament i fàcilment allò que utilitzem més o fem servir per obtenir informació, en comptes d'anar directament a la pàgina web.
La classe d'ahir, va estar bastant entretinguda, ja que vam descobrir diferents recursos i serveis de la xarxa, que no havia escoltat mai.

Fins aviat!

Qui ets, tu?

El dimarts passat, 27 d'octubre, a classe de Comunicació oral, escrita i digital, en petit grup, vam fer una exposició fotogràfica sobre algun company/a de la classe. Es tractava de fer o buscar una fotografia que definís algun aspecte de l'altre, tant físicament o psicològicament, que ens recordés a aquella persona.
La classe va estar ben diferent a les demés. Tots nosaltres, vam penjar per tota la classe, les nostres fotografies. Després, cada autor de la seva fotografia, explicava a la resta, perquè havia escollit aquella fotografia i que volia representar.
Jo, he volgut descriure la meva companya, Mar Sanchez, que la vaig conèixer el segon dia d'estar a Blanquerna. Ella és una de les persones que més m'ajunto, ja que anem juntes a tot arreu i li tinc molta confiança. No fa ni dos mesos que ens coneixem, però ens compenetrem molt bé. Per això, la he escollit a ella.

MAR ALEGRE

Aquí, podeu veure la foto. He fet un muntatge amb el programa Gimp.
La Mar, és una noia de dinou anys, alta i prima. Els seus cabells són negres com el carbó, i llisos. Els seus ulls d'un color marró-verdós que mostren la seva alegria i simpatia, i de vegades, també, la tristor.
De pell blanqueta i fina. És una noia que sempre està per ajudar-te i escoltar-te. Busca la part positiva de les coses, intenta buscar les millors solucions als problemes, i ho fa parlant, ja que parlant s'entén la gent. De vegades, la seva mirada mostra una certa tristor, però entre tots li trèiem un bon somriure.
Què he volgut ressaltar d'ella? Doncs, he agafat una foto del mar, ja que ella es diu així, i, també, perquè ella és com el mar, ens desperta una certa tranquil·litat. Després, he volgut fer una personificació del mar, donant-li vida. Els ulls, com he dit abans, és mostren riallers. De nas, he posat el saxo, ja que ella toca aquest instrument en una banda, i per ella la música és més que un hobby, i des de sempre que li ha agradat. El seu somriure fa que puguis confiar en ella. I, com he dit, ella és una persona molt alegre i riallera, amiga dels seus amics, oberta i extrovertida i que no li costa fer amics, ni parlar amb la gent. També, penso que és una bona comunicadora, a l'hora de parlar amb la gent i de transmetre els seus pensaments i les seves idees. I, de vegades, tinc que dir, que és una mica despistada, perquè quasi sempre es deixa l'estoig, i li tinc que deixar un bolígraf jeje.
De títol, Mar alegre, ja que amb aquesta paraula defineix la fotografia, i també, a ella.
La veritat, és m'ho passo molt bé amb ella, sempre estem rient i fent bromes. Amb una mirada, ja ens entenem. Amb quasi dos mesos que fa que ens coneixem, penso, que aquest és el principi d'una molt bona amistat, i que hem queden encara moltes coses per anar descobrint en el dia a dia, d'ella.

Fins aquí, la meva descripció de la Mar.

Fins aviat!

COED: Sessió 22 d'octubre

El dijous dia 22 d'octubre, després d'un dia de molta pluja, on vàrem acabar quasi tots mullats de cap a peus, a la classe de comunicació oral, escrita i digital de l'Imma ens va passar una conferència sobre educació audiovisual, d'en Guillermo Orozco, un professor i investigador del Departament d'estudis de Comunicació social de la Universitat de Guadalajara (Mèxic). Per veure'l podeu entrar a la pàgina web: www.xtec.cat a Pràctiques compartides a l'apartat Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Orozco ens parlava, entre d'altres, que la imatge s'entén com un codi universal i que cal aprendre tècniques per entrar en el món tecnològic. Que el fonamental és entendre que la relació entre la televisió i altres pantalles està intervinguda a través de l'escola i la família. Per exemple, si el nen té problemes a l'hora de comunicar-se amb els pares, els nens es refugiaran en la televisó, videojocs o d'altres.
També, que els mitjans de comunicació tenen un efecte educatiu per als nens, perquè les audiències s'estan educant amb allò que veuen. Per tant, hem de veure sempre la televisió amb els nens, per saber que allò que veuen és apropiat per a ells.
Orozco, també ha parlat sobre que cal integrar a l'educació els mitjans de comunicació. Per això, necessitem una alfabetització audiovisual i desenvolupar una pedagogia per a cada mitjà, per treure més profit. Ja que cada vegada els nens a l'escola utilitzen més aquests mitjans de comunicació i s'adapten millor als canvis.
Algunes escoles, han posat en marxa diferents projectes, on s'utilitza un ordinador per cada alumne a l'aula.

Tot seguit, vàrem veure dos anuncis. El primer era de galerias, que promocionava, entre d'altres, roba infantil per a l'escola. Vam analitzar els efectes de la llum, la música, els moviments de la càmera, etc. entre tots. Després, l'Imma, ens va posar un altre anunci, el del Seat Altea XL
, "Oh brother" que hem d'analitzar.
Aquí el podreu veure:


Després, l'Imma ens va passar uns fulls sobre el procés de composició escrita, de Linda Flower i John R. Hayes. Ens parla de la situació de comunicació, com són el problema retòric: és el conjunt de circumstàncies que fan que una persona es deciideixi a escriure. On desenvolupem un tema, sobre què volem escriure, audiència (a qui ens dirigim) i els pròposits. També, la memòria a llarg termini, que inclou tots els coneixements que l'escriptor té registrats, emmagatzemats en el seu cervell i sobre el contingut temàtic i l'audiència. També, el procés d'escriptura: fer plans, redactar i revisar. I el control, que és el mecanisme que s'encarrega de regular en quin moment actua cadascun d'aquests tres subprocessos: planificar, redactar i revisar.

I fins aquí la classe de gran grup del dijous 22 d'octubre.
Fins aviat!

divendres, 23 d’octubre de 2009

GITIC. Creació d'un mapa conceptual

A la sessió de gestió de la informació i TIC de petit grup, amb en Xavier Àvila, vam introduïr el tema dels mapes conceptuals.
La creació d'un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a ampliar la nostra perspectiva en relació a un tema.
Quan elaborem un mapa conceptual, solem partir d'un concepte i anar desenvolupant diferents connectors.
La creació d'un mapa conceptual és un procés intel·lectual que facilita un aprenentatge significatiu en la mesura en que ens ajuda a integrar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.
Doncs, a la classe, la pràctica va consistir en parelles crear un mapa conceptual sobre Internet, utilitzant el programa CMapTools. Aquí, podeu veure el mapa conceptual que hem fet la Mar Sanchez i jo.
La pràctica ha estat bastant entretinguda, ja que mai havíem utilitzat aquest programa.

Una altra pràctica que havíem de fer, era un resum-síntesi i una opinió personal sobre: Internet cambia la forma de leer...¿y de pensar? i el concepte d'hipertext.

Internet cambia la forma de leer....¿y de pensar?

Cada vegada som més els que utilitzem internet, sigui per parlar amb els nostres amics, buscar informació per fer algun treball o per buscar alguna cosa que ens interessi, per llegir les noticies, per mirar el correu, per consultar coses, per veure vídeos i pel·lícules, per escoltar música, i per mirar blogs, entre d'altres coses.
Per alguns experts, pensen que Internet canvia la nostra capacitat de llegir i de pensar amb profunditat. I els altres creuen que la tecnologia es combinarà amb el cervell en un futur per augmentar la capacitat intel·lectual.
Per Nicholas G. Carr, expert en tecnologies de la informació i de la comunicació, assegura que ara, llegir per ell suposa un esforç, cosa que abans llegia i es submergia en el llibre. Ara, amb el ús d'Internet hem deixat més de banda als llibres. Ara, recorri'm més a Internet, a l'hora de buscar informació. I, segons uns estudis, Internet canvia la nostra forma de llegir, perquè llegim entre línies, allò que només ens interessa. Per tant, hem canviat la nostra manera de llegir i de buscar informació. I això, no només afecta als usuaris que utilitzen tecnologies, sinó també a joves i a gent de totes els edats.

Opinió: Penso, que aquest article té molta raó, ja que cada vegada som més els que ens conectem a la Red. Ens recolzem a Intenet per buscar informació i ens adaptem a les noves tecnologies que ens ofereixen, ja que aquestes són més ràpides a l'hora de trobar el que busquem i sense moure'ns. Penso, també, que Internet ens està canviant a l'hora de llegir, ja que cada vegada llegim menys i, quan hem de fer-ho suposa un esforç.

Hipertext

Què és l'hipertext?

Primer de tot, dir que la paraula Hipertext es pot considerar sinònim d'Hipermèdia. Però, en general hipertext es refereix a elements de text relacionats,
mentres que Hipermèdia és el resultat d'una fusió dels conceptes d' Hipertext i Multimèdia, que inclou relacions entre elements de qualsevol tipus de mitjà (textos, imatges, sons, animacions, videos, etc).
En resum, varis conceptes són similars, però l'Hipertext és més difícil d'implementar en un medi no textual.

Varis experts tenen diferents punts de vista.
Theodore Holm Nelson al 1965 va inventar el terme d'Hipertext i també el d'Hipermèdia.
El defineix com la presentació d'informació en una Red de nodes enllaçats a través dels quals els lectors poden navegar lliurement en forma no lineal.

D'altres experts com Michael Bieber L'hipertext és una col·lecció o una Red de nodes que estan Inter-relacionades o enllaçades.

Característiques més importants de l'Hipertext
  • No és lineal: podem llegir qualsevol document en l'ordre que volguem.
  • És interactiu: permet a l'usuari seleccionar els temes que siguin del seu interès.
  • Permet a l'autor oferir un context ric en informació relacionada entorn de les seves idees principals.
  • Permet al usuari llegir, co-escriure i ententre la informació més efectivament.
  • Si no està bé estructurat o si l'usuari no ha desenvolupat les competències adequades, es pot desorientar fàcilment.
  • Permet seleccionar els temes d'interès.
Usos de l'Hipertext

Segons Jacob Nielsen, l'Hipertext no és apropiat per a tots els usos, i oferix tres regles per a ajudar a determinar quan és convenient usar-lo.
  • Quan existeix un gran cos d'informació organitzat en molts fragments.
  • Quan aquests fragments es relacionen uns amb uns altres.
  • Quan en qualsevol moment, els lectors necessiten solament una petita fracció d'aquesta informació.
Opinió: Penso, que l'Hipertext és una eina molt fàcil i útil a l'hora de buscar informació, ja que busquem allò que ens és de gran interès i ens enllaça a altres llocs per aprofundir més en allò que estem buscant, i ho fem en l'odre que nosaltres volguem.

dimarts, 20 d’octubre de 2009

GITIC. Pràctica 1: Presentació PowerPoint

Avui, us penjo la pràctica 1 de gestió de la informació i TIC.
La pràctica es tractava de crear una presentació sobre el tema de Cultura lliure i programari lliure, utilitzant el programa Microsoft Powerpoint i crear diferents efectes que vàrem treballar a la classe. Com per exemple, havíem de triar una plantilla de disseny adequada; posar el logotip de Blanquerna a totes les diapositives, mitjançant el botó "patrón de diapositivas". També, treballar els diferents efectes per l'animació del text; dissenyar una diapositiva en forma de menú que permeti accedir a cada apartat i als que s'hi pugui retornar mitjançant botons de retorn. I, també, veure les possibilitats de transcició de les diapositives. Seguidament, l'he penjat amb el servei Slideboom.
La veritat, es que ha estat una pràctica bastant entretinguda, experimentant el programa Microsoft Powerpoint 2007, ja que jo utilitzava el 2003.
Fins aviat!
GITIC. Pràctica 1: Presentació PowerPoint
View more presentations or Upload your own.







dilluns, 19 d’octubre de 2009

GITIC. Pràctica 2: Animació

Avui, penjo la pràctica 2, on s'havia de crear una presentació en una diapositiva on hi hagin diferents objectes animats i personalitzar-los amb la opció "Personalizar animación" , i també, descobrir les possibilitats de posar so als objectes animats, utilitzant el programa PowerPoint o l'Impress. I després, publicar-la a Internet utilitzant, per exemple, un d'aquests tres programes: SlideShare, SlideBoom i SlideServer, i, tot seguit, enllaçar-la al bloc.



Fins aviat!

dissabte, 17 d’octubre de 2009

COED

L'altre dia, a classe de comunicació oral, escrita i digital de petit grup, vam treballar el tema de la descripció i vam veure diferents maneres de fer una descripció mitjançant cançons, imatges i vídeos. Vam començar la classe amb el que seria el nostre próxim treball, que, el què hem de fer és una exposició fotogràfica, amb el títol Qui ets tu?, on tenim que fer una fotografia a un company de classe, que defineixi algun aspecte de l'altre i exposar-ho un altre dia a classe. A continuació, la professora ens va posar diverses cançons, com són: El gripau blau, d'Ara va de bo; Lila de Whiskyns, de Pedro navaja, Gato Perez; Com un puny de Raimon i Nit de Sant Joan de Sisa. I teniem que escriure el que ens feien sentir. També, vam fer la mateixa activitat, però amb imatges de poemes visuals de Joan Brossa. L'Imma ens va llegir dos poemes un de Martí Miquel i Pol , Si parlo dels teus ulls, i un altre que és titulava Guernika de Josep Palau i Fabre, els dos eren ben diferents i transmetien diferents sentiments. Després, la professora, ens va repartir un dossier sobre la descripció, i tot seguit, vam llegir la descripció de Xesco Boix. També, vàrem escoltar el conte del Abiyoyo.
I, per acabar la sessió de petit grup, vam veure un vídeo (Spot Estrella Damm de Formentera 2009) on es descriuen unes vacances.

A la sessió de gran grup, vam acabar de definir les quatres habilitats lingüístiques, que eren llegir, que ja la vam definir; escriure, que és el procés a través del qual es produeix un text escrit significatiu; parlar és expressar el nostre pensament a través del llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa. I escoltar que és comprendre un missatge a partir d'engegar un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un discurs pronunciat oralment. A continuació, vam definir que són les caarcterístiques d'un text o d'un discurs i quins tipus hi han de característiques, com són les descriptives, on trobem la coherència, la cohesió i l'adequació, i les prescriptives, on trobem la correcció i la varicaió (o estil/ o repertori). Vam definir tots aquests conceptes mitjançant el text de D. Cassany, Descriure escriure.

GITIC. Sessió 16 d'octubre

A la sessió de petit grup d'avui de Gestió de la informació i TIC, em treballat el concepte d'educació mediàtica mitjançant uns videos. També, em parlat d'alguns conceptes bàsics sobre els mitjans de comunicació, com són la televisió, la publicitat, la ràdio, la premsa,... i ara, internet. Els mitjans de comunicació s'adrecen a una audiència indiscriminada; són empreses basades en l'economia de consum; creen una falsa i·lusió de realitat i utilitzen el llenguatge audiovisual. Vistos aquests concptes bàsics sobre els mitjans de comunicació, ens em centrat en la funció de la televisió. Aquesta, difon coneixements, provoca experiències vicàries, proposa models, transmet valors i influeix en la socialització. Tot seguit, em vist un anunci (el podeu veure més abaix) i l'hem analitzat, l'anunci és de la coca cola, una mestressa de casa que busca feina, però no troba perquè sempre li demanen referències. Llavors, el fill gran de la dona, va a parlar amb el cap per explicar-li el que val la seva mare i el que ha arribat a fer. Després, em analitzat un altre anunci, el Danone, em analitzat els efectes de la llum, la música, i els diferents moviments de la càmara. La pròxima tasca que hem de fer, és analitzar un anunci, veure-hi els aspectes formals, fer una valoració de si ens ha agradat o no, etc.

Aquí, podeu veure l'anunci de coca cola que hem analitzat a classe.



Jo, he analitzat un anunci que he trobat pel youtube. Tracta del nou spot del desodorant Axe. Han sortit dos anuncis: un d'un noi que està a la piscina amb dues noies. I, un altre, un noi i una noia, que estan pujats a una moto, d'una sala de jocs. Us penjo els dos, perquè els pugueu veure. I, tot seguit, els analitzaré.






Els dos spots, anuncien el mateix producte de forma diferent, però dels dos, podem treure la mateixa conclusió: que per molt que no siguis guapo i no tinguis diners, amb el desodorant Axe, no et costarà lligar.
En el primer pla, es veu un noi amb dues noies a una piscina que a simple vista sempre que estan en un jacuzzi d'un hotel car, amb una noia que els serveix begudes, però després es veu com les noies treuen un sifó que fa les bombolles de la piscina. L'actitud de les noies és que no els hi importa que no estiguin en un jacuzzi de veritat, ni que un noi no sigui guapo, sinó que es senten atraigudes per la olor que desprèn el desodorant. El segon pla de l'anunci, és veu on està succeint l'acció, en un terrat d'un pis, i ells situats en uns piscina inflable.
La música de l'anunci és apropiada, ja que està relacionada amb l'ambient d'estiu.

El segon spot, ens anuncia el mateix missatge, però de forma diferent. Ara, l'escena succeix en una sals de jocs, en una moto. Es veu un noi, vestit de motorista, pujat a una moto, i desprès una noia guapa que es puja a la seva moto, i el comença a abraçar. La música que acompanya aquest anunci, ja canvia segons l'escena, en aquest spot, és més motorista. Per crear una escena més real, a la noia se li mouen els cabells, com si de veritat estiguessin a la carretera.

Amb aquests anuncis, els publicistes volen dir-li a la audiència, que amb la olor del desodorant, lligaràs. Perquè cap noia, és pot resistir a la olor irresistible de l'Axe.

Fins aviat!

COED

Fins ara, a les classes de Comunicació oral, escrita i digital de l'Imma, em treballat diferents conceptes. El primer dia de classe, de petit grup, vam fer diferents activitats, i una va ser, fer una síntesi d'un text en grup, el nostre text era d'en Sebastià Serrano, El regal de la comunicació, on explica que gràcies a les noves tecnologies que hi ha avui dia, estem millor comunicats i ens assabentem de tot el que passa al món en un instant. Una altra activitat va ser que cadascú tenia que pensar un personatge famós que considerés un bon comunicador i després dir tres adjectius que el definissin. En una de les sessions de gran grup, vam fer una prova de català per saber en quin nivell estàvem. A una altra sessió de gran grup, vam estar parlant sobre els treballs que tindríem que anar fent, com per exemple, recitar un poema a classe. Després, mitjançant un text de J. Tuson que ens va repartir la professora, vam fer una introducció del que és el llenguatge i els seus elements, com el llenguatge i el pensament, la memòria, l'autoexpressió, l'organització de l'entorn,... En aquesta mateixa sessió, vam parlar de la competència comunicativa, que és la capacitat comunicativa d'una persona, capacitat que abraça tant el coneixement de la llengua com l'habilitat per utilitzar-la. També, vam parlar quins eren els components de la competència comunicativa, com la competència lingüística/gramatical, la sociolingüística, la discursiva i l'estratègica. Tot seguit, vam definir una de les quatre habilitats lingüístiques, que són llegir, escriure, parlar i escoltar. Doncs, vam definir llegir, que és el procés a través de qual comprenem un text escrit. I, per finalitzar la classe de gran grup, l'Imma, ens va repartir un text de D. Cassany, Descriure escriure, on explica les diferències entre el canal oral i l'escrit.

diumenge, 11 d’octubre de 2009

GITIC. Presentació amb Google Docs



Aquí us penjo la nova pràctica de Gestió de la informació i TIC.
La pràctica ha consisit en crear una presentació de diapositives amb alguns dels continguts treballats a classe, amb el Google Docs. No m'he centrat en cap punt en concret, sinó que he parlat d'alguns dels continguts que hem treballat a classe, com el concepte de digitalització, els tipus i la mida dels arxius, el concepte de multimèdia, i els usos i les implicacions de dades, informació i coneixements.
Aquesta pràctica m'ha agradat bastant, ja que no m'ha resultat gaire difícil de fer, i he pogut aprendre a crear una presentació amb un programa que no sigui Microsoft Office Power Point, sinó amb un programa nou, el Google Docs.
Aquí us deixo la presentació.
Fins aviat!



dilluns, 5 d’octubre de 2009

GITIC. Pràctica 2: Fragment d'àudio

La segona pràctica consistia en grabar un breu diàleg entre diferents personatges i utilitzant el programa d'edició l'àudio, l'Audacity, i crear diferents efectes, com el canvi de to, de velocitat,...
Jo havia grabat des d'un mp4, un fragment del conte de la Blancaneu, però al ser WAV, al posar-lo en el programa Audacity, no s'escoltava i feia un soroll raro. Llavors, volia passar l'arxiu en mp3 des del programa Lame encoder, i al descarregar-me'l, em deia que no es podia obrir la llibreria codificadora de mp3. Vaig estar uns dies així, fins que vaig decidir posar una cançó, que ja estava en format mp3. Vaig obrir l'arxiu amb el programa Audacity, i finalment, vaig poder canviar el to i la velocitat, i crear-hi diferents efectes més, com per exemple l'eco.
Una vegada fet, per fi, he pogut penjar-lo amb el Goear.

Aquí ho teniu, és una c
ançó del canto del loco - La suerte de mi vida.
Aquí us deixo la lletra del fragment:
No sé si pensar, si ere el angel que cuida mi camino...
No sé si pensar, si me merezco todo este cariño...
Que has visto en mi, que me regalas tu verdad y tu cielo,
que en esta vida ya no quiero otros besos y
cada dia tu me das tu total.
Y quiero pensar, quiero sentirte siempre muy cerca mio...
Y quiero pensar, que eres la suerte que me arropa del frío...
Que has visto en mi, que me regalas tu verdad y tu cielo,
que en esta vida ya no quiero otros besos y
cada día tu me das tu total.


dissabte, 3 d’octubre de 2009

GITIC. Pràctica 1: Retocar una imatge

La primera pràctica fora de classe de gestió de la informació i TIC ha consistit en retocar una fotografia feta amb càmara digital utilitzant el programa GIMP, el qual vem estar utilitzant a classe. Allà, ens vem fer una foto amb una càmara digital, i vàrem utilitzar el programa GIMP per poder tractar la fotografia, com per exemple, retallar-la i escalar-la perquè ocupés només 175x220 píxels i 7 Kb. Per poder fer aquesta pràctica no he escollit la foto feta a classe, sinó una altre on surto amb una amiga. El que he fet ha sigut retocar la imatge mitjançant l'opció filtres i utilitzant diferents efectes especials, com per exemple la il·luminació. A continuació, he utilitzat un renderitzat amb nubes de diferencia.
Desprès, he retallat la foto amb l'opció escalar per poder penjar-la al bloc. La mida de la imatge en píxels és de 450x590 i en Kb és de 110.
Aquí podreu veure el resultat de la foto. Espero que us agradi i fins aviat!